Kadra

Program kształcenia uwzględnia najbardziej aktualne treści wynikające z doświadczenia naukowego i biznesowego kadry wykładowców, wśród których są najwyższej klasy eksperci-praktycy tego zawodu, m. in.:

Bartłomiej Walas – Dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji WSTiE. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie i Instytutu Studiów Wyższych nad Turystyką na Sorbonie, doktor nauk o kulturze fizycznej, specjalista w zakresie polityki turystycznej i marketingu turystycznego. Pracę naukowo-dydaktyczną łączył z praktyką gospodarki turystycznej na kierowniczych stanowiskach w Oddziale Instytutu Turystyki oraz Krakowskim Przedsiębiorstwie Turystycznym Wawel-Tourist. Od 1996 roku związany z Urzędem Kultury Fizycznej i Turystyki, a następnie Polską Organizacją Turystyczną, piastując w latach 1996-2008 stanowisko dyrektora Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Polski na rynku francuskim. W latach 2008-2017 pełnił funkcję wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, odpowiadając za strategię i promocję na rynkach zagranicznych. Prowadzi liczne wykłady monograficzne i szkolenia z zakresu marketingu terytorialnego. Autor koncepcji Strategii marketingowej Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020 oraz między innymi strategii marki Polish Prestige Hotels&Resorts. Członek Rady Społecznej przy Ministrze Sportu i Turystyki I kadencji. Członek Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Janusz Mitulski – Starszy Dyrektor ds. Rozwoju sieci Marriott International, odpowiedzialny za rozwój sieci na obszarze Europy Środkowo – Wschodniej, Krajów Bałtyckich oraz Ukrainy. W 2015 roku przeszedł do Mariott International z firmy doradczej Horwath HTL Polska, gdzie przez ponad pięć lat był partnerem i szefem w zespole doradztwa hotelowego i turystycznego. W tym okresie zaangażowany był w blisko 200 projektów – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach naszego regionu. Zanim rozpoczął pracę w konsultingu, pracował w sieci Qubus Hotel. Był tam m.in. dyrektorem dwóch hoteli, a następnie przez ponad pięć lat dyrektorem sprzedaży i marketingu całej sieci w Polsce. Przez wiele lat był wiceprezesem, a następnie członkiem Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz trenerem Akademii Hotelarza. Współautor Hotel Guidebook oraz konferencji Hotel Trends Poland & CEE, wykładowca akademicki. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, a także członek międzynarodowej organizacji zawodowej The Royal Institution of Chartered Surveyors (MRICS).

Ireneusz Węgłowski  Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, przewodniczący Rady Nadzorczej Orbis SA, przewodniczący Rady Polskiej Organizacji Turystycznej. W latach 1991-2020 pełnił funkcję wiceprezesa Orbis SA, gdzie działał w obszarze zarządzania nieruchomościami hotelowymi, uczestniczył także w restrukturyzacji spółki, która miała na celu zmianę modelu biznesowego i skupienie się na hotelarstwie jako podstawowej działalności firmy. Jest doświadczonym praktykiem i specjalistą w dziedzinie transakcji hotelowych. Z powodzeniem brał udział w realizacji wielu projektów zbycia niestrategicznych dla spółki nieruchomości. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, zrealizował Program Rozwoju Zawodowego w Szkole Administracji Hotelowej Cornell University w Ithaca (USA). Ireneusz Węgłowski od 2014 roku pełni funkcję prezesa Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego – organizacji reprezentującej interesy polskich hotelarzy na szczeblu lokalnym, krajowym i unijnym, będącej członkiem międzynarodowej organizacji HOTREC, zrzeszającej hotele, restauracje i kawiarnie w Europie.

Marcin Ziobro – od  ponad 20 lat związany z branżą turystyczną i hotelarstwem (grupa Orbis/Accor, Novotel Kraków City West – kierownik ds. sprzedaży korporacyjnej; dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Vienna International Hotels & Resorts: Andel’s Hotel Cracow i Chopin Hotel Cracow, regionalny dyrektor ds. sprzedaży). W latach 2015-2017 dyrektor sprzedaży i marketingu oraz dyrektor generalny w Hilton Garden Inn Kraków Airport, autor programu działań CSR. W latach 2017-2019 dyrektor butikowego Pałacu Bonerowskiego***** w sercu Krakowa. Od września 2019 Dyrektor Generalny dwóch dużych hoteli i centrum konferencyjnego w Krakowie:  Premier Kraków Hotel – CFI Hotels Group . Od 2022 roku dyrektor generalny pięciogwiazdkowego hotelu H15 Luxury Palace w centrum Krakowa. Niezależny trener biznesu, autor szkoleń w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i zrównoważonego rozwoju w hotelach.

Andrzej Przeniosło – od maja 2016 r. dyrektor generalny podwarszawskiego hotelu Nosselia. Hotelarz z ponad 30 letnim doświadczeniem, współtwórca pierwszego zespołu odpowiedzialnego za otwarcie Hotelu Marriott oraz wieloletni pracownik Hotelu Jan III Sobieski. Dyrektor generalny licznych hoteli, w tym Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym, City Park Residence w Poznaniu, Hotel Warszawianka w Jachrance, Grand Hotel Rzeszów, Hotel Bristol w Rzeszowie oraz Hilton Garden Inn Kraków Airport. Laureat prestiżowej nagrody Hotel Success Awards dla jednego z najlepszych Hoteli Hilton Garden Inn na świecie.

Agnieszka Kasprzak – Revenue Manager w Louvre Hotels Group. W hotelarstwie pracuje od 1990 roku. Swoją przygodę z hotelarstwem rozpoczęła w hotelu Victoria InterContinental (obecnie Sofitel Victoria) w dziale rezerwacji. W ciągu 15 lat obejmowała różne funkcje związane ze sprzedażą i marketingiem usług hotelowych aż do objęcia stanowiska Revenue Managera hotelu. Od 2005 roku zajmowała się wdrożeniem metod RM w Grupie Hotelowej Orbis jako Regionalny Revenue Manager. W kwietniu 2011 objęła stanowisko Revenue Managera w Louvre Hotels Group, obecnego w Polsce pod markami hoteli: Golden Tulip, Campanile, Premiere Classe. Od września 2017 r. pełni funkcję International RM Director w Louvre Hotels Group.

Dorota Malinowska – współzałożycielka Pro Value, odpowiedzialna za sektor hotelowy. Ekspercką wiedzę z zakresu nieruchomości hotelowych zdobyła w ciągu 20 lat pracy w branży, podczas których zarządzała działami finansowymi i nadzorowała procedury operacyjne w renomowanych warszawskich hotelach. Zarządzała działem finansowym hotelu Le Regina oraz Rezydencji Diana w Warszawie. Współpracowała z firmą Cushman & Wakefield, gdzie pełniła rolę eksperta ds. nieruchomości hotelowych. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Tomasz Schweda – jeden z najbardziej rozpoznawalnych i dynamicznych hotelarzy młodego pokolenia w Polsce, pasjonat hotelarstwa. Dyrektor generalny Mercure Kraków Stare Miasto, flagowego hotelu marki Mercure w Europie. „Hotelarz Roku 2018” w kategorii Hotelarz do 35. roku życia. Panelista podczas największych konferencji i spotkań branżowych w kraju. Doświadczenie w branży zdobywał, pracując w sieciach: Accor, Sheraton, Marriott, Vienna House, Mamaison Hotels & Residences, gdzie przeszedł przez niemal wszystkie szczeble hierarchii hotelowej, od stanowisk operacyjnych, poprzez te związane ze sprzedażą i marketingiem aż do kompleksowego zarządzania hotelem. Absolwent ekonomicznej szkoły wyższej na kierunku zarządzanie o specjalności euromarketing w turystyce i hotelarstwie oraz z zakresu komunikacji w biznesie. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu kompetencji managerskich. Prywatnie interesuje się muzyką, gra na skrzypcach i fortepianie. Czas wolny spędza podróżując i poznając wyjątkowe hotele na całym świecie.

Arkadiusz Dawidowski – dyrektor zarządzający ForSpa oraz prezes Europejskiej Fundacji Spa w Polsce. Od 2005 r. zajmuje się consultingiem i projektowaniem spa oraz wyposażaniem hotelowych spa. Jest autorem unikalnych i kultowych koncepcji spa takich jak: Głęboczek Vine Resort & Spa, Villa Park Med. & Spa, Czarny Potok Luxury Collection, Narvil Conference & Spa, Kormoran Wellness Medical Spa. Arkadiusz Dawidowski jest też cenionym międzynarodowym konsultantem spa: delegatem Polski na Światowy Szczyt Spa & Wellness oraz twórcą Europejskiego Kongresu Spa w Polsce.

Wiktor Siegel – konsultant, trener i coach z ponad 15-letnim doświadczeniem. Założyciel i współwłaściciel firmy projektowej exploHR, specjalizującej się w badaniach i wdrożeniach zmian w organizacjach. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu, marketingu i sprzedaży. Wykładał i prowadził warsztaty w języku polskim i angielskim, m. in. w Austrii, Belgii, Finlandii, Indiach, Niemczech, Rosji, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Specjalizuje się w zarządzaniu projektem, zarządzaniu zmianą, wdrażaniu strategii, przywództwie, motywacji, coachingu, zarządzaniu stresem i strategii wellness.

Joanna Kulesza – absolwentka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Kilkunastoletnie doświadczeniem w branży hotelarskiej obecnie wykorzystuje w pracy w Profitroom – lidera wśród dostawców technologii dla hoteli. Trener, konsultant z zakresu sprzedaży i marketingu, polityki cenowej i zarządzania recepcją. Piastowała funkcje kierownicze w jednym z hoteli OST Gromada, przez 10 lat tworzyła struktury IBB Andersia Hotel, gdzie pełniła obowiązki revenue & front office managera. Od kilku lat czynnie współpracuje z Instytutem Rynku Hotelarskiego prowadząc szkolenia, audyty i konsultacje.

Anna Jędrocha – ekspert branży spotkań, aktywny członek polskich organizacji turystycznych. Założyciel i prezes zarządu ostatnich trzech kadencji Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Do maja 2017 roku kierowała jedną z największych organizacji samorządu gospodarczego w polskiej turystyce – Krakowską Izbą Turystyki. Jest też członkiem International Congress & Convention Association. Zawodowo związana z krakowskimi firmami: Symposium Cracoviense, profesjonalnym organizatorem kongresów i Intercrac DMC, w których pełni funkcję prezesa zarządu. W roku 2013 otrzymała prestiżową nagrodę MP Power Award w kategorii Meeting Planner DMC/PCO.