Strona główna » Strefa wiedzy » Wellness i turystyka prozdrowotna: jak stać się liderem na rynku wartym 2 biliony USD?

Wellness i turystyka prozdrowotna: jak stać się liderem na rynku wartym 2 biliony USD?

welness

Oczekują spokoju, ciszy i relaksu w zgodzie z naturą. Współcześni podróżni zupełnie zmienili preferencje związane z wypoczynkiem, wpływając na szybki rozwój turystyki medycznej oraz wellness i spa. Potencjał polskiego sektora wypoczynku uzdrowiskowego tkwi w znakomitej kadrze, usługach medycznych na najwyższym poziomie, konkurencyjnych cenach i różnorodnych profilach leczniczych. Aby jednak skutecznie wykorzystać rozwijający się trend i realnie liczyć się w branży, konieczna jest nie tylko wiedza, ale całkowite przemodelowanie sposobu zarządzania doświadczeniem konsumenta.

Spa to nie tylko usługa – to styl życia

Liczne badania dowodzą, że pojęcie Spa & Wellness już dawno przestało ograniczać się jedynie do sporadycznych zabiegów poprawiających zdrowie i urodę. Współcześnie stało się ono przede wszystkim synonimem stylu życia, zasadzającego się na dążeniu do osiągnięcia równowagi umysłu, ciała i ducha. W niespokojnych, niepewnych czasach pełnych stresu, konsumenci coraz częściej szukają w nim ukojenia. Co więcej, zdrowego stylu życia nie chcą porzucać na czas urlopu, dlatego poszukują takich obiektów turystycznych, które działają w duchu wellness i mindfulness oraz świadczą usługi uzdrowiskowe.

Dlaczego warto podążyć za trendem?

Doświadczenia państw zachodnich dowodzą, że trendy takie jak slow travel (turystyka w miejscach odosobnionych, oddalonych od zatłoczonych kurortów), bleisure (połączenie biznesu z wypoczynkiem i rozrywką) a także urlopy o charakterze uzdrowiskowym to fundamenty współczesnej turystyki. Jak wynika z badań, niemal 2 miliony Niemców wyjeżdża co roku na urlop zdrowotny, a aż 87% tamtejszych turystów oczekuje od odpoczynku głównie redukcji stresu. Sprawia to, iż istnieje znaczący popyt na usługi turystyki wellness, a wydatki turystów korzystających ze świadczeń zdrowotnych i spa są o 67% większe od pozostałych. Szacuje się, że wartość światowego przemysłu wellness i spa to 2 biliony USD[1], a Polska ma ogromny potencjał stania się ważnym graczem w branży.

Nowe podejście do zarządzania – kluczem do sukcesu

Arkadiusz Dawidowski, konsultant z zakresu projektowania i zarządzania centrami odnowy biologicznej, spa i wellness, a także wykładowca WSTiE, uważa, że polski rynek turystyki uzdrowiskowej może skutecznie konkurować z ofertą nie tylko krajów zachodnich, ale także azjatyckich i arabskich (które są obecnie jednymi z kluczowych graczy)[2]. Aby tak się jednak stało, niezbędne jest przemodelowanie sposobu myślenia o usługach turystycznych, a także ich mądre dostosowanie do aktualnych trendów. Nie bez znaczenia pozostaje w tym zakresie model zarządzania, który musi się opierać na właściwym zrozumieniu zasad zrównoważonego rozwoju. Studia podyplomowe Menedżer wellness i turystyki prozdrowotnej,  oferowane przez WSTiE, będą okazją do praktycznego wypracowania tych umiejętności pod okiem ekspertów-praktyków.

Dowiedz się więcej:

https://manager.wste.edu.pl/menedzer-wellness-i-turystyki-prozdrowotnej/

[1] Źródło danych: Polska Organizacja Turystyczna

[2] Tamże.